Detox Day 6

I didn´t post any of smoothie or juice recipes yesterday frankly because i didn’t make them. I wasn´t feeling like cleaning the juicer (ugh so much work) so i just walked over to Grassroots Natural Market and got a couple of Green Drink (Kale, Spinach, Cucumber, Celery, Carrot, Apple, Lemon & Orange) and a Wheatgrass Ginger Delight. First time drinking wheatgrass… not too shabby!
Today i woke up extra early thanks to one of my neighbors that would not stop making noise! Seriously, who mows the lawn at 6:15am?!?! Some people just don´t get it! So thanks to my lovely neighbor i got up and made breakfast. White egg omelets for Dan (will post later) and a Banana Coconut Smoothie for me. Banana makes everything better in my book.
For lunch i made a green juice. The key to a cleanse is eating 80% veggies and 20% fruits and i only follow this during lunch and dinner. I like my sugar in the morning. So for this Green juice i added kale, cucumber,celery and pineapple and honest to God you can only taste the pineapple.
A friend of mine asked me what the difference between a smoothie and a juice and its simple. Its like your favorite sports team- Olimpia vs Motagua, Real Madrid vs Barcelona, Yankees vs Red Sox, Miami Heat vs NY Knicks – sometimes it seems like strong supporters for each team would never dream of crossing over to support the other side. But unlike sports, there is quite a bit to be gained from sampling the best of both worlds. For smoothies you need a blender and you get the fiber from the fruits and veggies. meanwhile, you need a juicer for juicing and removes the insoluble fibers (but the soluble fiber remains in the juice). Its just a matter of personal taste.
Anywho, enjoy recipes for both smoothies and juices!

coconut

BREAKFAST & SNACK 1: COCONUT-BANANA SMOOTHIE

INGREDIENTS:
– 1 1/2 bananas
– 1 cup coconut milk
– Ice

INSTRUCTIONS:
– Blend all ingredients
– Pour over ice

greenjuicepinea

LUNCH & SNACK 2: PINEAPPLE GREEN JUICE

INGREDIENTS:
– 1/2 pineapple or 2 cups
– 1 cup  kale
– 1 cucumber
– 3 celery stalks

INSTRUCTIONS
– Clean all produce
– Juice all ingredients with juicer
– Pour over ice

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Ayer no subi recetas de jugos ni batidos francamente porque no hice. No tenia ganas de limpiar el exprimidor ( ugh que trabajal ) así que camine a Grassroots Mercado Natural y compre un par de bebidas verde ( col rizada, espinacas , pepino, apio , zanahoria, manzana, limón y naranja ) y una de pasto de trigo con jengibre. Me tome un shot de pasto de trigo por primera vez … No estába nada mal!
Hoy me levanté extra temprano gracias a uno de mis vecinos que no paraba de hacer ruido ! En serio, a quien se le ocurre que cortar la grama a las 6:15am es buena hora?!? Así que gracias a mi querido vecino me levanté e hice desayuno. Un omelete de claras de huevo para Dan ( receta más adelante ) y un batido de Banano y Coco para mí. El banano todo lo cura.
Para el almuerzo hice un jugo verde. La clave para este tipo de limpiezas es consumir 80 % verduras y 20 % de frutas. Yo solamente lo sigo durante el almuerzo y la cena. Así que para este jugo verde he añadido la col rizada, pepino, apio y piña y honesamente sólo sabe a piña.
Un amigo mío me preguntó ayer cuál es la diferencia entre una limpieza de batidos y de jugos. Es muy sencilo. Es como su equipo favorito – Olimpia vs Motagua , Real Madrid vs Barcelona, ​​Yankees vs Red Sox , Miami Heat vs NY Knicks – a veces a los fans no se les ocurriria apoyar al otro. Pero a diferencia de los deportes, aqui si se puede aprovechar lo bueno de los 2 lados. Para batidos solo necesitan una licuadora y se obtiene la fibra de las frutas y verduras. Mientras tanto para una dieta de jugo, se necesita un exprimidor de jugos y este elimina las fibras insolubles (pero la fibra soluble permanece en el jugo ). Es sólo una cuestión de gusto personal.
Estoy divagando.  Disfruten de estas recetas para ambos batidos y jugos. Buen Provecho

DESAYUNO Y MERIENDA 1 : BATIDO DE COCO Y BANANO

INGREDIENTES:
– 1 1/2 banano
– 1 taza leche de coco
– hielo

INSTRUCCIONES:
– Mezclar todos los ingredientes en la batidora
– Verter sobre hielo

ALMUERZO Y MERIENDA 2: JUGO DE PIÑA
INGREDIENTES:
– 1/2 piña o 2 tazas de piña en cuadritos
– 1 taza de col rizada o espinaca
– 1 pepino
– 3 tallos de apio

INSTRUCCIONES
– Limpiar todos las verduras
– Agregar todos los ingredientes al exprimidor de jugo
– Verter sobre hielo

6 thoughts on “Detox Day 6

  1. Hay gente que no respeta el sueño de los demas! Encontre tu blog de casualidad y me pareces muy entretenida. Saludos

  2. Totally agree with banana makes everything better, it features often in my green juices. The Coconut Banana smoothie looks amazing! But I’m stuck with only coconut water for the time being, it’s on my list of things to make when I finish though!

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