Meatless Monday: Cilantro-Lime Quinoa

Today marks the first meatless monday of 2014! Even though im having a smoothie, I made Dan my favorite quinoa recipe. Pronounced KI-NUA for both english and spanish. Quinoa not only tastes great but it is high protein, and it is part of another major food trend of today: gluten free eating. Quinoa is coated with a toxic chemical so its very important you rinse quinoa thoroughly. I hope you enjoy my favorite quinoa recipe: Cilantro-Lime Quinoa. yum yum yum!

cilantrolime

INGREDIENTES
– 2 cups vegetable broth
– 1 cup quinoa, rinsed and drained
– 1 clove garlic, minced
– 3 tablespoons fresh lime juice
– ⅓ cup chopped cilantro
– 1/2 cup of sweet corn
– 1/3 cup onion, chopped
– Salt and pepper, to taste

INSTRUCTIONS
– In a large pot, bring the 2 cups of vegetable broth to a boil.
– Stir in quinoa and cook until broth is evaporated and quinoa is tender, about 20 minutes.
– Pour quinoa into a medium bowl and fluff with a fork.
– Stir in garlic, lime juice, cilantro,sweet corn and onion.
– Season with salt and pepper, to taste.
-Serve warm.

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Hoy es el primer lunes de no comer carne del 2014, esto solo sera los lunes. A pesar de que yo estoy tomandome un batido, le hice a Dan mi receta favorita de quinua. Se pronuncia KI-NUA para español. La quinoa no sólo sabe bien, pero es alta en proteínas, y es parte de otra tendencia importante de alimentos de hoy: comer sin gluten. La quinoa se recubre con una sustancia química tóxica así que es muy importante que enjuague bien la quinua. Espero que disfruten de mi receta favorita de quinua: Quinoa de culantro y limon. Buen provecho!

QUinoalime

INGREDIENTES
– 2 tazas de caldo de verduras
– 1 taza de quinoa, enjuagados y escurridos
– 1 diente de ajo, picado
– 3 cucharadas de jugo de limón fresco
– ⅓ taza de cilantro picado
– 1/2 taza de maíz dulce
– 1/3 taza de cebolla picada
– Sal y pimienta al gusto

INSTRUCCIONES
– En una olla grande, poner las 2 tazas de caldo de verduras a hervir.
– Agregue la quinua y cocinar hasta que el caldo se evapora y la quinua esté tierno, aproximadamente 20 minutos.
– Vierta la quinua en un tazón mediano y la pelusa con un tenedor.
– Agregue el ajo, jugo de limón, el cilantro, el maíz dulce y la cebolla.
– Sazonar con sal y pimienta, al gusto.
-Servir caliente.

3 thoughts on “Meatless Monday: Cilantro-Lime Quinoa

  1. Pingback: gastroluv: Meatless Monday: Cilantro-Lime Quinoa Today marks… | endlessness

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